לייעוץ מקצועי התקשרו: 1700-70-80-88

קופיגורה

 119.90

קופיגורה הוא קפה נמס עשיר בסיבים תזונתיים להשגת תחושת שובע ושיפור הפעילות המטבולית.

קופיגורה עשיר בסיבים תזונתיים מסיסים במים אשר אינם משנים את טעמו של הקפה ואת הארומה שלו. סיבים אלה חיוניים לתפקוד תקין של מערכת העיכול ולפעילות מעיים סדירה. הסיבים התזונתיים גורמים גם לתחושת שובע בשל תכונתם סופחת הנוזלים, הגורמת להם להתנפח בקיבה וליצור תחושת מלאות ושובע. מומלץ לשלב שתיית קופיגורה בכל תפריט דיאטה.

מכיל: קפה, גומי גואר, ל- קרניטין וגרסיניה קמבוג'יה

הקופיגורה מכילה: קפה נמס, גומי גואר, ל-קרניטין וגרסיניה קמבוג'יה.

אז כמה כוסות קפה אתם שותים ביום?

מחקר מבית הספר לבריאות הציבור בהרווארד, דווקא מצא כי אנשים ששותים בין שלוש לחמש כוסות קפה ביום, יאריכו חיים יותר מאשר אלה שלא שותים בכלל, או ששותים כוס או שתיים ביום של המשקה הפופולרי.

היתרונות שמצאו החוקרים לשתייה של שלוש כוסות קפה היו : ירידה בסיכוי למחלות לב, מחלות נוירולוגיות, סוכרת מסוג 2 ואף להתאבדות. לדבריהם, המרכיבים הביו-אקטיביים בקפה הורידו את התנגדות של הגוף לאינסולין והפחיתו את הדלקתיות. מחקר אחר של אוניברסיטת קיימברידג' שפורסם לאחרונה מצא כי קפאין למעשה מאט את פעולת השעון הביולוגי של הגוף, כך שכדאי לשתות אותו בבוקר, אבל לוותר עליו בערב .

גומי גואר הינם סיבים תזונתיים. כשאוכלים סיבים תזונתיים, יש להקפיד להרבות בשתייה.  כאשר בתזונה שלנו אין מספיק סיבים ונוזלים, המעי הגס לא מקבל את הגירוי המתאים. אין לחץ על דפנות המעי, הוא אינו מתכווץ, וכתוצאה מכך הצואה לא נדחפת כמו שצריך לאורך המעי (שהם שני מטרים לערך) ואם לצואה אין נוזלים, אין לה נפח, היא הופכת קשה ויבשה ומקשה על הוצאתה מהגוף. במצב תקין הסיבים סופחים נוזלים והופכים לעיסה סמיכה ורירית, הממלאת כל חלל המעי הגס ודוחפת הכל החוצה, כולל גידולים סרטניים בשלב ההתחלתי שלהם.

הסיבים עוזרים בירידה במשקל: סופחים מים ומגדילים את נפח הקיבה, ובכך מעניקים תחושת שובע. עוזרים לעיכול טוב יותר: מאיטים את קצב התרוקנות הקיבה ומגבירים את הפרשת מיצי העיכול מהלבלב.

ל-קרניטין היא חומצה אמינית המיוצרת בכבד אשר מאיצה את מהירות שריפת חומצות השומן והפיכתן לאנרגיה, ומשפרת את ייצור האנרגיה בשרירים ואת תפקודם, כולל שריר הלב. במקביל, היא מונעת הצטברות שומנים בשרירים, בכבד ובלב, ובכך תורמת להפחתת הסיכון ללקות בהתקפי לב ומסייעת באיזון רמות הטריגליצרידים והכולסטרול בדם.

גרסיניה קמבוג'יה הינו צמח בעל סגולות מוכרות ברפואה המערבית ובמסורת המזרח הרחוק כבר אלפי שנים. הוא מטפל במצבי עצירות כרונית, בהורדת רמות כולסטרול רע ושומנים.בגרסיניה חומצה הידרוקסי- ציטרית (HCA) אשר תפקידה הוא עיכוב פעולת הפיכת פחמימות לשומנים, דיכוי תיאבון והאצת קצב חילוף החומרים בגוף. את הצמח יש לצרוך למשך תקופה ארוכה, הוא משפיע בהדרגה ולאחר שימוש של מספר חודשים ניתן לחוש בהבדל.כשהסיבים התזונתיים מגיעים למערכת העיכול הם סופחים כמות גדולה של מים, מגדילים את נפח המזון ויוצרים תחושת שובע. כיוון שהם אינם מתעכלים, הם יוצאים החוצה בקלות ומזרזים בכך את פעולת המעיים.לסיבים תרומה בריאותית רבה ואין לבטל את תרומתם לשובע כחלק מתפריט יומי לצורך ירידה במשקל. עם זאת, יש להקפיד על תפריט מאוזן ולעסוק בפעילות גופנית בד בבד עם תוספת סיבים תזונתיים, התועלת של סיבים תזונתיים לבריאותו הכללית של האדם ידועה ומוכרת זה מכבר, ונמצא קשר בין צריכת סיבים גבוהה לסיכון מופחת למספר מחלות כרוניות. תפקידם של הסיבים בבריאות האדם גדול בהרבה משיפור היציאות בלבד, והוא כולל יתרונות של הפחתת גורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם, סוכרת, ניהול משקל, ובריאות המעיים

אז מה הם בעצם סיבים תזונתיים?

סיבים תזונתיים הם שמקורם בצמחים; הם אינם מתפרקים בקיבה על־ידי אנזימי העיכול של האדם, אך מתפרקים במידה זו או אחרת במעי. את הסיבים נוהגים לחלק לשני סוגים: מסיסים במים ולא מסיסים במים. הסיבים הלא מסיסים במים מצויים בסובין־חיטה ובדגנים מלאים – ואילו והסיבים המסיסים במים מצויים בפירות, בירקות, בסובין של שיבולת־שועל.

סיבים מסיסים במים

בדופן תא הצמח תרכובות מסיסות במים בעלות תכונות שונות. סיבים אלו יוצרים בהתמוססותם מעין ג'ל שנקשר בקיבה לסוכרים, כולסטרול ולשומנים, ונושאים אותם לאורך מערכת העיכול. צריכת סיבים מסיסים אלו קשורה להפחתת רמות הסוכר והאינסולין בדם, מהסיבה שהם מאטים את ספיגת הפחמימות והעיכול. לשם כך, אכילת מזונות בעלת ערך גליקמי נמוך (המכילים יותר סיבים) יועילו בהסדרת רמות הגלוקוז בדם. כמו כן, הם מסייעים בבעיות השמנה וכולסטרול. סיבים אלו משמשים מזון חיידקים במעי ומסייעים במניעה של סרטן המעי הגס (בטטה, גזר, אגס, תפוח, פירות הדר, שיבולת שועל וקטניות).

סובין של שיבולת שועל למשל מעודדים פעילות מעיים סדירה, ויש להם השפעות רבות אחרות כמו קשירת חומצות מרה. גומי גואר לדוגמא, שימושי ביותר כנגד עצירות ומניעתה על ידי הגדלת נפח הצואה.

סיבים שאינם מסיסים במים

המרכיב של דופן תא הצמח הוא התאית. סובין של חיטה הם דוגמא לסיב עשיר בתאית שלא מסיסה במים, אבל יש לה יכולת לקשור אותם ובכך יעילותה. יכולת זו מסבירה את השפעתה על הגדלת הנפח והמשקל של צואה, ועל ידי כך את זירוז פעילות המעיים. בנוסף, פעילותם יעילה במעבר מהיר יותר של המזון במעי ובכך מופחתת הספיגה של הפחמימות והדרישה לאינסולין. בני האדם אינם מעכלים תאית, אבל חיידקי המעיים מעכלים אותה באופן חלקי, והדבר משמש מקור חשוב לחומצות שומניות בעלות שרשרת קצרה  בעלות תפקיד חשוב במעי הגס.

צריכת סיבים בדיאטה היומיומית יכולה למנוע מחלות רבות, ולסייע בירידה במשקל. למשל, סובין שיבולת שועל, גומי גואר ופקטין, מורידים את רמות השומנים בדם על ידי הגברה של הפרשת צואה, ומונעים את יצירתם בכבד. סיבים תזונתיים מונעים השמנה במספר דרכים: על ידי הגברת הלעיסה ותהליך איטי של אכילה, יותר קלוריות מופרשות בצואה וכמו כן הסיבים משפיעים על מידת השובע. מחקרים ונתונים קליניים מראים, שסוכרת היא אחת המחלות הקשורות ביותר לקליטה בלתי נאותה של סיבים תזונתיים. דיאטה עתירת פחמימות מורכבות וסיבים תסייע בהפחתת העלייה ברמת הגלוקוז בדם אחרי הארוחה (בעיקר על ידי עיכוב ריקון הקיבה, הגורר הפרשת אינסולין מופחתת). מוצרי תסיסה של סיבים, כמו חומצות שומן בעלות שרשרת קצרה, מעודדים את חילוף החומרים של הגלוקוז בכבד.

לסיכום

בבחירת מזונות עתירים בסיבים תזונתיים יש השפעה מכרעת על מניעת מחלות רבות המאפיינות את החברה המערבית. מהספרות המדעית מתברר, שהמקורות הטובים ביותר לסיבים תזונתיים הם "מזונות מלאים" ותפריט דיאטה עשיר בירקות, פירות, דגנים מלאים וקטניות. אם כן, צריכת סיבים תזונתיים במקביל לדיאטה עשויה לסייע בהפחתת משקל. 

מינון:

3 כוסות קפה ביום. מומלץ לשתות על קיבה ריקה.

 

 

 

שלחו לי מבצעים והטבות