חודש אוגוסט הינו שיא החום של הקיץ. אנחנו מוצאים את עצמנו אוכלים ארוחות קלות יותר מנחמות פחות, הולכים הרבה לים, לבריכה, לובשים בגדים קלים נוסעים לחופשת הקיץ ומבלים הרבה עם המשפחה, עם בן או בת הזוג. הסחות הדעת הן רבות ולפני שאנחנו מרגישים, הימים מתקצרים, מזג האוויר נסבל יותר, חם פחות, בערב כבר קריר ואז מגיע החורף.

החורף המכורבל עם  הסוודרים ושמיכות הפוך מביא איתו גם את האף הדולף, כאבי השרירים, התקררות ומחלות החורף המוכרות (משהו אמר שפעת?). ואם יש אסתמה כרונית או דלקות אוזניים כרוניות בנוסף, ההתנגשות יוצרת חגיגת מחלה שמשביתה אותנו לימים רבים ולזמן ההתאוששות ארוך מאוד.

המחלות הנפוצות ביותר בחורף

• שפעת – מחלת החורף הקלאסית הנגרמת מווירוס שעובר בהדבקה מאדם לאדם. תסמיני השפעת הם: חום, חולשה, כאבי גרון וראש, נזלת, שיעול וכאבי שרירים ומפרקים.
  • התקררות  – מחלה נגיפית קלה של דרכי הנשימה העליונות המתבטאת בנזלת, שיעול, התעטשויות, כאב גרון, ליחה, כאב ראש ועייפות. למרות שהתסמינים דומים לשפעת, התקררות אינה כרוכה בחום גבוה בדרך כלל והיא קלה יותר. ההתקררות עוברת בהדבקה והיא המחלה הנפוצה ביותר.
  • דלקת גרון – יכולה להיגרם מנגיף או מחיידק ומתבטאת בחום גבוה, כאב גרון וקושי בבליעה, נזלת, עייפות, כאב ראש, הרגשה רעה ותבליטים לבנים על השקדים.
  • דלקת שקדים– יכולה להיגרם על ידי וירוסים או על ידי זיהום שנוצר מחיידק הסטרפטוקוקוס ומתבטאת בכאבים בגרון, קשיים בבליעה ועוד.
  • דלקת ריאות – מחלה זיהומית  נפוצה המצריכה בדרך כלל טיפול אנטיביוטי ובמקרים חמורים אף אשפוז. תסמיני המחלה הם בעיקר חום גבוה, שיעול עם ליחה, קשיי נשימה, כאב בחזה, עייפות ועוד.
  • אסתמה – מחלה כרונית בריאות המגיעה בדרך כלל בצורת התקפים הנגרמים בעקבות אלרגיה. המחלה מאופיינת בהיצרות של דרכי הנשימה המביאה לצפצופים, שיעול וקוצר נשימה. המחלה שכיחה יותר בקרב ילדים.
  • ברונכיטיס – דלקת סמפונות הנגרמת על ידי נגיף או מופיעה כמחלה כרונית ומתבטאת בעיקר בשיעול עם או בלי ליחה, ולעיתים גם בחום, נזלת וחולשה.

הדרך הטובה והיעילה ביותר להגיע אל תקופת החורף במקסימום מוכנות היא ליטול תוספי תזונה המכילים ויטמינים ומינרלים שיחזקו את המערכת החיסונית כבר בעונת הקיץ על מנת  שיחזקו את המערכת החיסונית ויכינו אותה לקראת מחלות החורף .

טעות נפוצה של רבים היא ליטול תוספי תזונה כאשר המחלה כבר פרצה ומערכת החיסונית חלשה. אמנם זה יחזק את הגוף אבל לא ייתן את אותו אפקט של הגנה כמו כאשר תוספי התזונה כבר ספוגים במערכות הגוף ומגנים עליו מפני מחלות עתידיות.

ההמלצות שלנו לתוספי תזונה שיחזקו את המערכת החיסונית לקראת החורף

ויטמין C – ויטמין C המכונה גם חומצה אסקורבית, הוא חומר נוגד חימצון מסיס במים, הממלא תפקיד חשוב בנטרול רדיקלים חופשיים.
הוא נחוץ לייעול תפעולה של המערכת החיסונית, ובהיעדרו פוחת כושרה להילחם בזיהומים ובדלקות, וההחלמה מפצעים אטית. ויטמין C דרוש גם לניצול החומצה הפולית ומגביר את הזמינות של מינרל הברזל לגוף וספיגתו.

פרופוליס – מתברר כי  שימוש קבוע בפרופוליס עשוי להפחית את הסיכון לחלות במחלות חורף בילדים, להפחית את השימוש באנטיביוטיקה, את ימי ההיעדרות מהגן או מבית הספר ולהקל את עוצמת התסמינים. בשנים האחרונות הנטייה היא להשתמש בשילוב של אכינצאה ופרופוליס להתמודדות עם המחלות העונתיות (בעיקר הצטננות ושפעת) ולשמירה על ההגנה הטבעית של הגוף.

מחקר שבדק את השפעת נטילה של אכינצאה ופרופוליס – מצא הפחתה משמעותית של מידת הסיכון לחלות במחלות העונתיות בילדים עם סימני מחלה ראשונים. כמו כן נמצא כי השימוש מפחית במידה רבה את הצורך באנטיביוטיקה.

וההמלצה הכי אופטימלית  שלנו – ווינטר – גארד

כל כמוסה מכילה אכינצאה, פרופוליס אסטרגלוס, ואונה דה גאטו – ציפורני החתול

הטיפול העיקרי: טיפול אנטי-אסתמתי, בעיות במערכת הנשימתית, עיכוב תאי גידול מסוג מלנומה או קרצינומה, פעילות אנטי-סוכרתית, פעילות אנטי-בקטריאלית, פעילות אנטי ויראלית, מגרה את מערכת החיסון, מטפל באלרגיה כל עוד לא ידועה תגובה אלרגית לדבורים, טיפול בכוויות, זיהומי עור, פה, שיניים, גרון, טחורים, כיבי קיבה, חומר הרדמה/אילחוש, הצטננויות, שפעת, ברונכיטיס.

הכנה טובה לחורף תחסוך לכם הרבה סבל וכאב  ותקצר את ימי המחלה  באופן משמעותי.

והכי חשוב – תהיו בריאים וחיוניים.

אנחנו , צוות היועצים של ד"ר גרין נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה.